Skip to content

Opdracht aan de Oude Gracht

november 22, 2012

Aan het eind van de zomer heb ik in opdracht een huis aan de Oude Gracht in Utrecht geschilderd. De eigenares van het huis wilde graag het water, de plataan en het bruggetje in de compositie zien. Ik heb het schilderij vanaf de lagere kade aan de overkant geschilderd. Hier kon ik ongestoord werken, omdat ik verscholen zat onder een andere plataan. Ik had liever een zonnige dag gehad, maar als je voor een bepaalde datum iets af moet hebben kun je daar niet op gaan zitten wachten. Het voordeel van dit bewolkte weer was dat ik de huizen beter kon uitwerken, die zouden anders wegvallen in een schaduw.

Opdracht huis aan de Oude Gracht, Utrecht. Olie op paneel. 35 x 50 cm

 

From → Uncategorized

One Comment
  1. Hans permalink

    Nou! Ik was graag die mevrouw in Utrecht geweest…. dan had ik nu een pracht-schilderij van mijn huis, dat de komende generaties mee zal gaan. Heel mooi, Titus.

Geef een reactie

