Skip to content

Plein Air schilderweek in Katwijk aan Zee

juli 6, 2012

De afgelopen dagen heb ik gewerkt tijdens de jaarlijkse plein-air schilderweek in Katwijk. Het was voor het eerst dat ik hier voor uitgenodigd was en ik kende dit festival alleen uit verhalen.

Het is me heel goed bevallen. De beperking die je krijgt opgelegd om in één week een serie schilderijen te maken in één gebied vond ik prettig. Ook het samenwerken met een paar plein air schilders (de meeste schilders kende ik nog niet) was echt leerzaam en inspirerend.

Aangezien er deze week nogal wat vergaderingen ed op mijn school waren gepland ben ik al een paar dagen eerder in Katwijk begonnen en heb ik deze week niet in Katwijk geslapen. Dagelijks ging ik vanuit Den Haag op en neer, en soms reed ik tussendoor in mijn schilderskleren naar Alphen ad Rijn voor een vergadering.

From → Uncategorized

2 reacties
  1. Henny permalink

    Net terug van het gebied rondom de Mont Ventoux bekijk ik je schilderijen van Katwijk. Met het blikkerend zonlicht van het Zuiden nog op mijn netvlies zie ik nu, op deze schilderijen, heel duidelijk het verschil met Hollands zomerlicht. Ik proef bijna de ziltheid van de Noordzee, als ik die badgasten zie. Wat een heerlijke beweeglijkheid zit daarin! In de richtingen en de kleuren van je verfstreken (vooral bij de boten!) meen ik iets ‘De Stael-achtigs’ te zien. Klopt dat? Heel mooi en fris, dit alles. Ik zie uit naar een volgende live-expositie! Henny.

Trackbacks & Pingbacks

  1. Strandgezichten en schip op de Rijn « Hans Versfelt

Geef een reactie

