Skip to content

Amsterdam II

mei 15, 2012

Zondag mocht ik schilderen vanaf het dakterras van de Centrale Bibliotheek in Amsterdam. Ik had deze winter al eens wat schetsjes gemaakt vanaf de bovenste etage van dit gebouw en een medewerker tipte me toen op het nog hoger gelegen terras. Dit terras is nogal ommuurd waardoor het uitzicht iets minder wijds is dan vanaf de bovenste etage. Maar ik keek uit op de Prins Hendrikkade met veel groen en de zon brak aarzelend door, dus ik was tevreden.

Het was moeilijk om het groen binnen de architectuur te ‘integreren’. Het gevaar is dat de bomen als groene wolken tussen de hoekige architectuur gaan zweven. Ik heb er lang aan geprutst om het groen simpel en enigszins hoekig te krijgen.

Verder ben ik in mijn atelier al een tijd bezig aan een doek van 70 x 100 cm van de Sint Niklaaskerk, gezien vanaf de Zilveren Toren in Amsterdam. Op onderstaande foto is het doek een beetje afgeschermd met wit karton. Dit doe ik als ik erg afgeleid wordt door scheve lijnen en verkeerde contrasten in de compositie. Hopelijk is het doek deze week af.

From → Uncategorized

Geef een reactie

Geef een reactie

