Skip to content

Zaltbommel

februari 26, 2012

Vanaf de Martinus Nijhoffbrug, waar de A2 de Waal oversteekt, zie je Zaltbommel mooi liggen. Als ik er rijd is het meestal al middag en dan steekt de dikke stompe toren koel af tegen een warme lucht.

Ik ben vorige week bij Zaltbommel gaan schetsen om te kijken of ik er dingen kan schilderen die geschikt zijn voor een beurs in april, de Art & Antique Fair Den Bosch.

Ik heb een paar plekken gevonden waar ik een mooi uitzicht heb op de toren van Zaltbommel. De eerste schets heb ik gemaakt vanuit een weiland dat zich uitstrekt tot aan de Waal. Het was koud en ik stond tot aan mijn enkels in de modder, maar het was absoluut de moeite. Het tweede schetsje heb ik gemaakt terwijl ik comfortabel in de achterbak van mijn auto zat die ik op een dijkje bij Tuil geparkeerd had.

 

From → Uncategorized

2 reacties
  1. Alweer zo’n mooie! Ik blijf het razend knap vinden. Als ik door m’n oogharen kijk, lijkt het bijna ’n foto. Vooral die tweede schets.

  2. Henny permalink

    Dat Zaltbommel zó gevarieerd kan zijn!

Geef een reactie

