Skip to content

Nieuw licht

januari 22, 2012

Ik ben eindelijk de TL buizen in mijn atelier aan het vervangen met daglicht TL. Eén bak is nu voorzien van daglicht TL en het is echt een verschil. Ik heb zelfs het idee dat ik in onderstaand schilderij daardoor makkelijker heb kunnen werken en kijken in ‘de donkere partijen’. Voorheen waren die altijd verborgen achter glans van de lijnolie. Nu het licht beter is kan ik de kleurenreflecties makkelijker onderscheiden.

Het is denk ik de vierde keer dat ik dit onderwerp schilder; Den Haag vanaf de bovenste etage van Centraal Station. Telkens weer vanuit een iets ander punt. Ik merk dat het steeds makkelijker wordt om de richtingen van de lijnen neer te zetten zodat het perspectief beter naar voren komt. In dit doek had ik veel lijnen om in de gaten te houden, want dit is de eerste compositie waarin ik meer ‘uitzoom’.

From → Uncategorized

2 reacties
  1. Henny permalink

    Ja, wat een moed, al die lijnen! Maar ook de verdeling tussen die donkere partijen en de wazige verten. Dit is helemaal ‘Den Haag;.

  2. Pepijntaapvalentijnbobbie permalink

    Jongen dat schilderij man! Zit er de hele tijd naar te kijken…

Geef een reactie

