Skip to content

Mistig herfstlicht

november 6, 2011

Twee jaar geleden mocht ik foto’s en schetsen maken vanaf de 13e etage van het Centraal Station in Den Haag. Het was laat in het jaar en veel kouder dan nu. Ik werk nog regelmatig naar de foto’s en schetsen die ik toen gemaakt heb.

De afgelopen weken heb ik gewerkt aan onderstaand doek. Op de voorgrond heb ik weer de Duitse Kerk als repoussoir neergezet en de gebouwen daarachter vormen terrassen die steeds koeler en vager worden, om uiteindelijk te verdwijnen in de koude zeelucht.

De TL verlichting in mijn atelier is aan vervanging toe. Als ik m’n nieuwe doeken naar de galerie breng schrik ik soms van de kleureffecten die in mijn duistere atelier veel milder waren. Ander licht reflecteert weer onbekende, soms onbedoelde effecten. Om die verrassingen te voorkomen heb ik een paar dagen in de tuin achter het atelier geschilderd. Het is een heerlijke plek waar je ongestoord midden in de stad kunt werken. Kerkklokken, kraaien, meeuwen en sirenes klinken op de achtergrond. Geluiden die erg goed passen bij dit schilderij.

From → Uncategorized

Geef een reactie

Geef een reactie

